Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Autobusy w Lublinie: Kupowanie biletów przez internet z problemami

redakcja
redakcja
Jacek Świerczyński
Internetowa sprzedaż biletów okresowych miała być dla pasażerów udogodnieniem. Ale okazało się, że potrafi przysporzyć sporych problemów. Tak, jak naszej Czytelniczce, która zapłaciła za bilet i go… nie dostała.

Wirtualny sklep otwarto 24 kwietnia. Obsługująca go Mennica Polska, oraz urzędnicy Ratusza i Zarządu Transportu Miejskiego zwołali nawet konferencję prasową, by chwalić to rozwiązanie.

– Udostępniamy pasażerom kolejny kanał dystrybucji biletów – mówił Lech Pudło, dyrektor ZTM. Tyle że pani Agnieszka czuje się raczej „wpuszczona w kanał”.

Wszystko przez to, że po opłaceniu biletu w sieci nie można od razu z niego korzystać. Trzeba go jeszcze wgrać na swą kartę, co można zrobić w ulicznym automacie lub jednym z ponad 30 kiosków obsługujących system.

W przypadku pani Agnieszki było inaczej. Bilet ważny od 7 maja kupiła już 4 maja, ale nie mogła wgrać go na kartę. W piątek odmawiały tego dwa automaty (przy Ogrodzie Saskim i Plazie) oraz kiosk przy Lipowej.

– Nie mam zamiaru wstydzić się nie z własnej winy, kiedy będę spisywana przy znanych mi z widzenia osobach jadących codziennie tym samym autobusem – skarżyła się nam w piątek nasza Czytelniczka.

W niedzielę spróbowała ponownie. W dwóch kioskach przy ul. Nadbystrzyckiej sprzedawcy mówili, że coś się zepsuło. Podobnie koło Leclerca.

– Jadę na gapę do pracy – pisze Czytelniczka. – Nikt nigdy nie namówi mnie już na takie usługi, które miały oszczędzać mój czas i dawać komfort.

– Faktycznie w piątek dwa automaty miały problem z łącznością – przyznaje Mariusz Przybylski, rzecznik Mennicy Polskiej. I bardzo przeprasza. Tego, co działo się w kioskach, wyjaśnić już nie umie.

– Kioskarze zostali przeszkoleni, dostali instrukcje, powinni sprzedawać bilety. Przez cały poniedziałek nasze służby serwisowe sprawdzają wszystkie urządzenia i jak dotąd problemów nie ma – dodaje.

Przybylski zapowiada też, że w tym tygodniu kioski odwiedzą podstawieni przez Mennicę Polską klienci sprawdzający zachowanie kioskarzy.

W ciągu dwóch tygodni z internetowego sklepu skorzystały 22 osoby. – Problemy były w dwóch przypadkach – stwierdza Justyna Góźdź z ZTM.

A pechowa pasażerka, jeśli chce mieć bilet, musi pofatygować się z reklamacją do Biura Obsługi Klienta ZTM przy al. Kraśnickiej.


Zobacz także:

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na lublin.naszemiasto.pl Nasze Miasto