Temat projektowania wnętrz w dzisiejszej dobie stał się bardzo popularny i niemal powszechny, nawet w biedniejszych (wschodnich) regionach Polski. Dziś inwestując (o ile to można nazwać inwestycją) we własny dom, czy mieszkanie chcemy właściwe ulokować nasze pieniądze i mieć ciekawe, funkcjonalnie - aczkolwiek niestandardowe - rozwiązania we wnętrzu.
A jaki jest klient lubelski? Czy lubelska architektura wnętrz odbiega znacznie od trendów panujących w bogatszych regionach naszego kraju? Na te i na podobne pytania chcielibyśmy poszukać odpowiedzi na łamach portalu mmlublin.
W Polsce brakuje doświadczeń w relacjach pomiędzy klientem/inwestorem a projektantem wnętrz, ponieważ dzisiejsze pokolenia są pierwszymi w Polsce korzystającymi powszechnie z tego rodzaju usług. Projektanci oraz klienci uczą się tej współpracy „na własnej skórze” , a jej owocem są zadowolone obie strony.
Zwykle na pierwszym spotkaniu ustalane są oczekiwania klienta, zakres działań projektanta oraz oczywiście zasobność portfela inwestora.
W Lublinie, podobnie jak i gdzie indziej, większość klientów stanowią młodzi ludzie, którzy osiągnęli sukces zawodowy. Ich mieszkanie lub dom zaprojektowany przez architekta wnętrz jest potwierdzeniem statusu społecznego, jaki osiągnęli. Inna grupa to inwestorzy w średnim wieku, którzy przez lata doczekali się własnego domu i potrzebują pomocy projektanta , aby ich marzenie nabrało realnych kształtów.
Cena takiej usługi projektanta wnętrz najczęściej liczona jest za metr kwadratowy aranżowanej powierzchni. W tej cenie klient otrzymuje wizualizacje 3D, projekt zwymiarowany oraz dobór wyposażenia wnętrz. W zależności od umowy z klientem cena może też zawierać nadzór autorski nad projektem oraz wspólne zakupy w sklepach z wyposażeniem wnętrz.
Niestety większość klientów lubelskich sugeruje się właśnie ceną przy wyborze projektanta, a nie profesjonalizmem, kreatywnością i dobrymi umiejętnościami komunikacji (również z podwykonawcami) architekta wnętrz.
Trochę inaczej wygląda współpraca z właścicielami firm, lokali komercyjnych – projektant tworzy wizerunek biura, restauracji, sklepu. Taki projekt jest wizytówką i dla firmy i dla projektanta, gdyż jest udostępniony do wglądu szerszemu gronu odbiorcom.
Zadbajcie Państwo o to , aby Wasze wnętrze nie było wynikiem przypadku, czy też nie do końca przemyślanych pomysłów znajomych.
Zapraszamy do dyskusji.
Strefa Biznesu: Co dalej z limitami płatności gotówką?
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?