Ten materiał bierze udział w konkursie dla Dziennikarzy Obywatelskich MM Lublin! |
W obydwu kierunkach pojazdy poruszać się będą po dwóch pasach tzw. drogi technicznej, która w związku z całą inwestycją wytyczona została okresowo przez teren Ogrodu Botanicznego UMCS. Al. Warszawska w stronę centrum miasta zostanie zamknięta. Ale za jakiś czas stanowić będzie główną drogę dojazdową do drogi ekspresowej.
- Przyjechała ekipa i przez cały dzień wycinała drzewa – ze łzami w oczach opowiada Antonina Rozalska, mieszkanka tzw. pierwszej góry sławinkowskiej. - Były to stare, ale jeszcze w większości zupełnie zdrowe, rozłożyste okazy. Dawały śliczny cień w lecie. Miesiąc temu skończyłam 83 lata. Tu urodziłam się i tu wychowałam. Warszawska bez nich nie będzie już tą samą piękną aleją. Usunięto ponad 70 wszystkich drzew: około 30 dużych i 40 mniejszych. Zupełnie nie rozumiem, po co. Komu one przeszkadzały? Jeśli drzewo rosło przy samym płocie czy ogrodzeniu działki, a do tego w bezpośrednim sąsiedztwie budynku, to tu przecież nie będą budowali nowej drogi – dziwi się pani Antonina.
- Zgodnie z decyzją środowiskową w drugiej połowie grudnia ubiegłego roku wycięte zostały drzewa do zakresu ul. Zakładowej, jadąc al. Warszawską w stronę centrum – wyjaśnia Karol Kieliszek z Kancelarii Prezydenta Miasta Lublin. - Ma to związek z przebudową układu komunikacyjnego i budową przedłużenia al. Solidarności w kierunku węzła drogowego Dąbrowica.
Taki właśnie jest zakres całej inwestycji, noszącej długą nazwę: „Budowa drogi dojazdowej do węzła drogowego „Dąbrowica” obwodnicy miasta Lublin w ciągu dróg ekspresowych S12 (Piotrków Trybunalski – Dorohusk), S17 (Warszawa - Hrebenne), S-19 (Kuźnica Białostocka – Barwinek)”
- Budowa wiaduktu i rozjazdów związana jest z przebudową wszystkich sieci podziemnych – gazowej, energetycznej, wodociągowej. W tym rejonie mamy do czynienia ze starymi sieciami, które koniecznie trzeba wymienić na nowe. Korzenie drzew psują je. Wszystko to musimy teraz wykopać, usunąć – zaznacza pracownik Wydziału Realizacji Inwestycji Zarządu Dróg i Mostów w Lublinie. – Wymiana i rozbudowa całej infrastruktury podziemnej wiązała się z koniecznością wycinki większej ilości drzew w tym regionie, gdyż tego wymagają właśnie nowoczesne drogi, a al. Warszawska będzie główną drogą dojazdową do drogi ekspresowej – dodaje pracownik Wydziału Realizacji Inwestycji ZDM
Stara aleja Warszawska, która prowadziła od tzw. rogatki warszawskiej w kierunku stolicy, zmienia swój wygląd. Przed II wojną światową kursowały po niej omnibusy konne, odjeżdżając z przystanku przed Hotelem Europejskim na Krakowskim Przedmieściu do prywatnego sanatorium i pijalni wód na Sławinku w okolicach dzisiejszego Ogrodu Botanicznego UMCS. Nadal jednak droga ta pozostanie jedną z głównych arterii komunikacyjnych Lublina.
Zobacz także:
Precz z Zielonym Ładem! - protest rolników w Warszawie
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?