Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Kupujesz używany samochód? Zobacz jak rozpoznać auto po wypadku

redakcja
redakcja
Samochody bezwypadkowe królują na polskich giełdach i w ...
Samochody bezwypadkowe królują na polskich giełdach i w ... Archiwum
Samochody bezwypadkowe królują na polskich giełdach i w komisach. Tak naprawdę wiele z nich ma za sobą co najmniej kolizję. Sprawdź, jak nie dać się oszukać.

Większość sprzedawców deklaruje, że oferowane przez nich auta są bezwypadkowe, sprawne a ich stan jest idealny. Jak zapewne przekonał się niejeden kierowca, czar pryska wówczas, gdy sprzedawany wóz jedziemy obejrzeć. Inny odcień i złe spasowanie poszczególnych elementów nadwozia, szyby wymienione z powodu „uderzenia kamyczkiem”, czy nierówno ścięte opony to codzienność.

Jak rozpoznać samochód po wypadku?

Śladów malowania nadwozia szukaj na progach, słupkach środkowych, nadkolach i czarnych, plastikowych elementach sąsiadujących z blachą. Każdy zaciek oraz niefabryczne złącze i spaw powinny budzić twoje zastrzeżenia.

Podnosząc maskę obejrzyj pas przedni. Jeżeli widać na nim ślady lakierowania albo innych napraw, możesz podejrzewać, że samochód był z przodu uderzony. Przyjrzyj się również wzmocnieniom pod zderzakiem. W aucie bezwypadkowym będą proste i nie znajdziesz na nich śladów spawania.

W aucie bezwypadkowym szczeliny pomiędzy poszczególnymi elementami karoserii powinny być równe. Jeżeli np. listwy na drzwiach i błotniku nie pokrywają się, a dziura między błotnikiem i drzwiami z lewej strony ma inną szerokość niż po drugiej stronie, może to oznaczać, że któryś z elementów nie został dobrze wyprostowany i dopasowany przez blacharza.

Otwierając bagażnik i podnosząc wykładzinę sprawdź stan podłogi samochodu. Wszelkie spawy i złącza niewykonane przez producenta zdradzają, że samochód był uderzony w tył.

Niechlujni lakiernicy często zostawią ślady bezbarwnego lakieru np. na uszczelkach. Warto dokładnie przyjrzeć się każdej z nich. Guma powinna być czarna i wolna od nalotów.

W samochodzie bezwypadkowym wszystkie szyby powinny posiadać ten sam numer. Zdarza się, że numerki różnią się od siebie, ale tylko o jedno oczko. Tak więc samochód posiadający szyby np. z szóstkami i siódemkami niekoniecznie musiał być uderzony. Po prostu w fabryce mogło zostać sporo szyb z poprzedniego rocznika. Ważne też, aby szyby były jednego producenta.

Nierównomiernie „ścięty” bieżnik opon może świadczyć o problemach ze zbieżnością.

Gdy samochód nie ma problemów z geometrią, opony powinny ścierać się równomiernie. Tego typu kłopoty najczęściej zaczynają się po wypadkach, głównie tych poważniejszych. Raz naruszonej konstrukcji pojazdu nie jest w stanie naprawić nawet najlepszy mechanik.

Malowanie fabryczne zazwyczaj jest wolne od zacieków lakieru. Jeśli znajdziesz łezki albo załamania w powłoce lakierniczej sprawdź, czy element nie był naprawiany.

Łuszczący się lakier bezbarwny może sugerować, że samochód był malowany. Zazwyczaj przyczyną tego problemu jest niewłaściwe przygotowanie elementu do malowania.

Na kanale lub podnośniku obejrzyj podwozie i elementy zawieszenia. Zastrzeżenia powinien budzić każdy wyciek, pęknięta osłona i ślady korozji. Zazwyczaj naprawa uszkodzonych elementów zawieszenia nie jest droga, ale warto zorientować się, ile będą kosztować nowe części i spróbować o taką kwotę zbić cenę samochodu. Pamiętajmy, że mocno zardzewiałe podwozie może wymagać gruntownego remontu.

Wszelkie ślady spawów, łączeń i napraw na podłużnicach świadczą o mocnym uderzeniu w przód lub przedni bok pojazdu. To najgorszy rodzaj zderzenia.

Reflektory nie powinny zaciekać wodą i parować. Upewnij się, że te zamontowane w samochodzie, którym się interesujesz, to lampy fabryczne. Można to sprawdzić np. odczytując logo ich producenta. Wymieniony reflektor nie musi oznaczać wypadkowej przeszłości auta, ale powinien dać do myślenia.

Kontrolka poduszek powietrznych powinna gasnąć niezależnie od pozostałych. Często zdarza się, że nieuczciwi mechanicy w samochodzie z wystrzelonymi poduszkami podłączają martwą kontrolkę do innej (np. ABS). Jeżeli zatem zauważysz, że lampki gasną razem możesz podejrzewać, że auto było mocno uderzone. Jeśli samochód ma mieć poduszki w fotelach, sprawdź ich szycia. Wielu nieuczciwych sprzedawców naprawiając samochód powypadkowy szyje fotele na własną rękę.

Obejrzyj spasowanie z nadwoziem zderzaków. Nierówne szczeliny mogą sugerować uszkodzenie zaczepów. W takiej sytuacji zderzak trudno dopasować względem błotników, klapy, czy przedniego grilla.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Bydgoska policja pokazała filmy z wypadków z tramwajami i autobusami

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na lublin.naszemiasto.pl Nasze Miasto