Anna Skórzyńska ze swoimi ukochanymi zabawkami, które stały się hitem sprzedaży w internecie Anna Skórzyńska ze swoimi ukochanymi zabawkami, które stały się hitem sprzedaży w internecie

(© mat. prasowe)

Google uruchomił platformę edukacyjną online internetowerewolucje.pl. Anna Skórzyńska, właścicielka firmy Szumisie, skorzystała z darmowych szkoleń programu i teraz zachęca do tego studentów i młodych przedsiębiorców.

Anna Skórzyńska ze wspólnikiem prowadzi firmę produkującą szumiące misie, ułatwiające zasypianie noworodkom i niemowlętom. Szumisie stały się hitem sprzedaży w internecie. Jak mówi, wiedziała, że ma potencjalnie dobry produkt, ale nie wiedziała, jak dotrzeć z nim do klientów w Polsce i poza jej granicami.

Swoją działalność rozpoczęła w czerwcu 2015 r. Jesienią dowiedziała się od koleżanki, że Google oferuje darmowe szkolenia, które pomagają rozwijać umiejętności cyfrowe. – Koleżanka podesłała mi link do szkoleń, ja oczywiście z zainteresowaniem podeszłam do tematu. Spróbowałam najpierw z ciekawości, zobaczyłam listę tematów, z których można się podszkolić, i jakie to jest proste, wciągnęło mnie to i skorzystałam z kilku kursów – mówi. – Zanim założyłam firmę, byłam dziennikarką i nie miałam żadnego doświadczenia w biznesie. Mój pomysł na firmę pojawił się podczas urlopu macierzyńskiego. Byłam młodą mamą i borykałam się z brakiem snu dziecka. Spędziłam wiele godzin przy jego łóżku z włączoną suszarką do włosów. Ten dźwięk działał na dziecko kojąco. I tak narodził się pomysł na szumiące misie – dodaje.

– Dzięki kursom dowiedziałam się, jak skutecznie promować produkt w internecie, poznałam wiele narzędzi do tej pory dla mnie nieznanych – ocenia Anna Skórzyńska.

Nie trzeba nigdzie jechać, nic płacić
By skorzystać z kursów, wystarczy zarejestrować się na stronie internetowerewolucje.com. Najwięcej korzyści pani Ania uzyskała, przechodząc szkolenie z Google Analytics. To dla młodej bizneswoman bardzo ważne narzędzie, które ułatwia analizę tego, skąd użytkownicy odwiedzają jej sklep internetowy.

– Analytics pozwala analizować dane ze strony i dzięki temu lepiej i skuteczniej zarządzać biznesem – mówi. Warto przy tym zauważyć, że Szumisie są też dostępne w sklepach poza granicami kraju – eksportowane są do Niemiec, na Litwę, Łotwę i do Estonii.


© mat. prasowe



Kolejne przydatne narzędzie, które pani Ania poznała, korzystając z kursu, to kampanie Ad Words. – Takie kampanie sprawdzają się w każdym biznesie internetowym – mówi. – Dzięki kampaniom Ad Words mogłam od razu zacząć sprzedawać produkty. Inaczej znalezienie mojego misia, a co za tym idzie jego zakup, byłyby dużo trudniejsze – przyznaje. Tym bardziej jest to istotne, że misie Szumisie są na dorobku i stały się jeszcze rozpoznawalną, globalną marką.

Można uzupełnić wiedzę w każdej chwili
Współwłaścicielka firmy przyznaje, że dzięki kursom dowiedziała się także, jak dotrzeć ze swoim produktem do klientów za granicą. Warto spróbować. – To jest proste. Przecież nie trzeba mieć magazynów, hal za granicą. Wystarczą domeny w danym kraju – informuje.

Anna Skórzyńska, jak przyznaje teraz, wraca do przebytych szkoleń, by uzupełnić wiedzę lub ją sobie przypomnieć.
Szumisie przygotowuje w szwalni około 20 osób. Część produkcji zabawek wykonują inne firmy na zlecenie. W biurze zatrudnionych jest pięciu pracowników.

Pani Ania zaznacza, że produkcja odbywa się w Polsce. Management to Anna Skórzyńska i Marcin Gawroński, wspólnik w interesie. – Tylko mechanizmy zamawiamy za granicą – informuje.

Anna Skórzyńska jest przykładem, że wystarczy chcieć, by osiągnąć sukces. – Z miesiąca na miesiąc się rozwijamy i dajemy zatrudnienie kolejnym osobom, choćby w firmach produkujących na nasze potrzeby – zapewnia.

Zdaniem współwłaścicielki firmy udział w Internetowych Rewolucjach pozwala też inaczej spojrzeć na internet, na jego potencjał. – Z tych szkoleń mogą też skorzystać przedsiębiorcy planujący sprzedaż usług w internecie lub za pomocą internetu - uważa.

Ważną rzeczą jest też sama świadomość, jaką potęgą w tej chwili jest umiejętne poruszanie się po sieci. – Nawet zwykły użytkownik internetu może nauczyć się wiele o mechanizmach funkcjonujących w sieci – dodaje Skórzyńska.

Oczywiście Szumisie są sprzedawane także w sklepach tradycyjnych w całej Polsce. Sukces firmy może być przykładem dla innych firm, jak mogą się rozwijać lub też inspiracją dla studentów, młodych przedsiębiorców, którzy zastanawiają się nad swoją przyszłością lub mają pomysł na własny biznes. Korzystanie z narzędzi internetowych, w tym kampanii online, pozwala zaangażować minimalne środki, co w porównaniu z kosztami konwencjonalnej kampanii reklamowej ma niebagatelne znaczenie – szczególnie w przypadku młodych firm, które wkraczają na rynek.

Jak zaznacza pani Ania, sukces w biznesie nie przysłania rzeczy dla niej ważnych. – Staram się pracować tak, by jak najwięcej czasu mieć dla swoich bliskich – zapewnia.

Co ważne, z kursów może skorzystać każdy. Można się np. nauczyć prowadzić bloga. Szkolenia zwracają też uwagę np. na zachowania klientów w sieci oraz ich motywację przy podejmowaniu decyzji. Zbyt często jesteśmy biernymi użytkownikami internetu. Wiedza zdobyta w trakcie kursów pozwoli bardziej świadomie się w nim poruszać.

Zamiast bez sensu surfować w sieci...
Uczniowie, studenci są biegli w poruszaniu się w sieci. Teraz mogą się również nauczyć, jak czerpać z tego wymierne korzyści. Platforma internetowerewolucje.com pozwala uporządkować ich wiedzę. W przyszłości może to zaprocentować. Praktyczna wiedza przyda się prędzej czy później.

– Korzystając z programu, nabywa się cyfrowe umiejętności, które mogą się przydać. Dowiemy się na przykład, jak zadbać o obecność firmy w internecie, jak wykorzystać siłę analityki czy określić potencjał zagranicznych rynków, a także jak sprawnie rozpocząć przygodę z e-commerce i wykorzystaniem sieci społecznościowych do promowania swoich produktów. Czasami też to zachęta do zastanowienia się nad przyszłością po ukończeniu szkoły czy studiów – dodaje Skórzyńska. – Google oferuje jakościowe szkolenia. W dość krótkim czasie można się bardzo wiele nauczyć – podsumowuje. Szkolenie Google otwiera nowe horyzonty, czasami pokazuje drogę. Warto znaleźć do tego motywację.


Szkolenia dla studentów


W ramach programu edukacyjnego Internetowe Rewolucje Google udostępnia studentom internetowe kursy online. Wystarczy zarejestrować się na stronie: Internetowe Rewolucje dla Studentów
Na zakończenie warsztatów uczestnicy mają możliwość zdobycia certyfikatu sygnowanego przez Google i IAB Europe.

Zapraszamy na warsztaty Internetowych Rewolucji. Najbliższe spotkanie odbędzie się na Uniwersytecie Ekonomicznym w Katowicach (31 maja) oraz na dwóch wrocławskich uczelniach: Uniwersytecie Wrocławskim (1 czerwca) i Uniwersytecie Ekonomicznym (3 czerwca).

Więcej informacji o warsztatach oraz rejestracja dostępna pod adresem: Internetowe Rewolucje dla Studentów

Google zaprasza również do udziału w Rankingu Uczelni w ramach Internetowych Rewolucji. Każdy student, który ukończy kurs i zdobędzie certyfikat, a następnie zarejestruje go poprzez formularz (https://rewolucje.withgoogle.com/f2f) zostanie uwzględniony w wyniku uczelni.

Zwycięzcą rankingu zostanie uczelnia, na której najwyższy odsetek obecnych studentów uzyska certyfikat od Google i IAB Europe. Nagrodą dla zwycięskiej uczelni jest sfinansowana przez Google przestrzeń dla studentów.

Partnerem cyklu jest Google, organizator programu edukacyjnego Internetowe Rewolucje
g.co/InternetoweRewolucjeDlaStudenta



Czytaj także

    Komentarze (0)

    Podane dane osobowe będą przetwarzane przez Polska Press Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie. Podanie danych jest dobrowolne. Pozostałe informacje na temat celu i zakresu przetwarzania danych osobowych oraz Twoich praw znajdziesz w regulaminie. Dodając komentarz akceptujesz regulamin.

    Zaloguj się / Zarejestruj się!

    Brak komentarzy. Możesz być pierwszy!