Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

W Lublinie powstaje elektryczny samochód dostawczy (ZDJĘCIA)

Redakcja
W trakcie targów Hannover Messe 2017 Ursus zaprezentował na swoje najnowsze produkty, w tym prototyp elektrycznego samochodu dostawczego i autobus elektryczno-wodorowy. Na stoisku Ursusa pojawiły się m.in. premier Beata Szydło i kanclerz Angela Merkel.
W trakcie targów Hannover Messe 2017 Ursus zaprezentował na swoje najnowsze produkty, w tym prototyp elektrycznego samochodu dostawczego i autobus elektryczno-wodorowy. Na stoisku Ursusa pojawiły się m.in. premier Beata Szydło i kanclerz Angela Merkel. Piotr Gilarski/Ursus
Firma H. Cegielski-Poznań opracuje silnik, a lubelski Ursus zaprojektuje i wyprodukuje pojazd. W poniedziałek spółki podpisały umowę na zaprojektowanie dostawczego samochodu elektrycznego o masie 3,5 tony. Podczas targów w niemieckim Hanowerze zaprezentowano prototyp pojazdu.

Ursus i poznański Cegielski będą współpracować przy projektowaniu samochodu elektrycznego - ogłosiły w poniedziałek władze firm.

- Mały samochód dostawczy który powstanie na mocy podpisanej dzisiaj umowy, w naszej opinii idealnie wpisuje się w program elektromobilności zapoczątkowany przez premiera Morawieckiego, a także jest polską odpowiedzią na zapotrzebowanie rynku polskiego oraz rynków europejskich na mały kompaktowy elektryczny samochód dostawczy, który z powodzeniem może być użytkowany zarówno przez służby pocztowe, komunalne czy segment hotelarski – powiedział w poniedziałek Andrzej Zarajczyk, przewodniczący rady nadzorczej Ursusa.

Ursus zaprojektuje i wyprodukuje pojazd, natomiast opracowaniem dwóch rodzajów silników zajmie się H. Cegielski-Poznań. Nie wykluczone, że maszyna będzie miała zamontowane napędy w kołach.

- Napęd, którym dysponujemy to najnowocześniejsza technologia na świecie, wyprzedzająca rozwiązania oferowane przez konkurencję. Innowacyjne napędy z indukcyjnymi silnikami pięciofazowymi wyróżnia podwyższony moment obrotowy. Jest o 15 proc. większy niż rozwiązania dostępne na rynku. Nasze rozwiązanie wyróżnia też bezczujnikowe sterowanie silnikiem, które zapewnia ekstremalnie wysoką sprawność. Nasze napędy są mniejsze, a przez to lżejsze, przez co idealnie nadają się do zastosowania w pojazdach – powiedział Wojciech Więcławek, prezes HCP.

Na samochód będzie można zapakować min. 1100 kg ładunku i trzy osoby. Zasięg na jednym ładowaniu baterii litowo jonowych będzie wynosił ok. 150 km, przy prędkości maksymalnej 100 km/h. Maszyna będzie miała ok. 2 m wysokości, aby bez problemu mogła wjechać na parking podziemny np. w centrum handlowym.

od 12 lat
Wideo

Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na lublin.naszemiasto.pl Nasze Miasto