Kompletna dokumentacja, z której będzie mógł skorzystać przyszły wykonawca robót drogowych, ma być gotowa do połowy 2017 roku.
Obecnie ul. Lubelskiego Lipca ’80, czyli Trasa Zielona, kończy się na ul. Cukrowniczej przy stadionie miejskim. Nowy odcinek ma biec równolegle do ul. Krochmalnej. Będzie to arteria z dwoma jezdniami, każda z trzema pasami ruchu. - Jej wygląd będzie dokładnie taki sam jak na istniejących już fragmentach tej ulicy - opisuje Kieliszek.
Druga część inwestycji ma objąć przebudowę - na dwupoziomowe - skrzyżowania Diamentowa, Krochmalna oraz dołączonej do niej ul. Lubelskiego Lipca ’80 . - Skrzyżowanie zmieni się nie do poznania. Wybudowana będzie estakada, po której będą przejeżdżały auta jadące na wprost między mostem na Bystrzycy a mostem kolejowym, czyli w ciągu ulic Krochmalna - Diamentowa - precyzuje Kieliszek.
Skrzyżowanie jest obecnie jednym z najbardziej kolizyjnych w mieście. W ubiegłym roku doszło tam łącznie do 46 kolizji i wypadków.
Inwestycja ma być zrealizowana do 2020 roku. Tak przynajmniej chce ratusz. Jej koszt szacowany jest na 50 - 60 mln zł. Przy czym znaczną część wydatków może pokryć wsparcie z UE, o które będzie zabiegał ratusz w ramach Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych.
Ratusz zapowiedział, że będzie to ostatni etap przedłużania Trasy Zielonej. Zrezygnował z budowy tej arterii wzdłuż lasu i połączenia jej następnie z al. Kraśnicką. Do obsługi osiedli Widok i Poręba powstaną nowe drogi, ale będą one miały charakter lokalny.
Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?