Lubelski Urząd Wojewódzki rozpoczął już procedury związane z przeprowadzką. Potrzebuje do tego m.in. zmiany sposobu użytkowania części budynku przy ul. Czechowskiej 15. Przy nowej siedzibie biura paszportowego powstanie m.in. parking dla petentów.
- O zmianie zdecydowały względy natury ekonomicznej - tłumaczy Marcin Bielesz, rzecznik wojewody lubelskiego.
Obecnie oddział ds. paszportów mieści się w gmachu Komendy Miejskiej Policji przy ul. Północnej 3. Pomieszczenia wojewoda wynajmuje od policji. - A to wiąże się z kosztami. Po przeprowadzce placówka będzie mieściła się w należącym do nas budynku - dodaje Bielesz.
Zanim dojdzie do przeprowadzki, budynek przy ul. Czchowskiej 15 i jego otoczenie trzeba będzie przystosować do nowych funkcji. LUW szacuje koszt prac na 100-250 tys. zł. Przede wszystkim pojawi się tam parking. Ma powstać na fragmencie działki od strony Czechówki. - Brak ogólnodostępnego parkingu dla petentów przy ul. Północnej mocno utrudnia życie osobom składającym wnioski o wydanie paszportu i odbierającym gotowe dokumenty - mówi Bielesz.
W budynku zainstalowane zostaną windy ułatwiające dostęp osobom niepełnosprawnym. Ma też pojawić się klimatyzacja. - Na przenosinach oddziału ds. paszportu skorzystają przede wszystkim mieszkańcy - podkreśla Wojciech Wilk, wojewoda lubelski.
Miesięcznie oddział ds. paszportów załatwia ok. 2,5 tys. spraw. W 2014 r. złożonych zostało 28 097 wniosków o wydanie dokumentu.
Jak globalne ocieplenie zmienia wakacyjne trendy?
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?