Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Samolot AN-2 Lubelskiego Aeroklubu stoi w krzakach i niszczeje

Paweł P.
Paweł P.
Należący do Aeroklubu Lubelskiego dwupłatowy An-2 przeszedł na zasłużoną emeryturę.
Materiał Dziennikarza Obywatelskiego

Mający ponad 30 lat An-2, popularnie zwany „antkiem” został odstawiony przez Lubelski Aeroklub od wykonywania lotów. Ze względu na zły stan techniczny, oraz nieopłacalność dalszych napraw dwupłatowiec kończy swój żywot w krzakach na tyłach hangarów. Na lotnisku w podlubelskim Radawcu pozostały w eksploatacji jeszcze trzy tego typu maszyny.

Ten wielozadaniowy samolot został zaprojektowany przez biuro konstrukcyjne Olega Antonowa, a pierwszy lot wykonał 31 sierpnia 1947 roku. Pierwsze egzemplarze tego największego na świecie seryjnego jednosilnikowego dwupłatowca zaczęto produkować w 1949 roku. Ogółem powstało 16 512 tych samolotów, z czego większość w polskiej fabryce w Mielcu.

W Polsce samoloty An-2 są używane w lotnictwie wojskowym do zadań transportowych, w aeroklubach do szkolenia spadochronowego, w lotnictwie rolniczym, oraz przez użytkowników prywatnych. Ze względu na niezawodność, prostą konstrukcję i obsługę, łatwość pilotażu i wyjątkową odporność na trudy eksploatacji w polowych warunkach oraz krótki rozbieg i dobieg, umożliwiający operowanie w najbardziej niedostępnych rejonach jest bardzo lubiany przez pilotów. Załogę An-2 stanowią dwie osoby. Samolot ten jest znany i używany w większości krajów świata.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Michał Pietrzak - Niedźwiedź włamał się po smalec w Dol. Strążyskiej

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na lublin.naszemiasto.pl Nasze Miasto