Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Podsumowujemy akcję "Turyści o Lublinie". Plusy i minusy miasta według przyjezdnych

DUN, IL
Lublin z lotu ptaka
Lublin z lotu ptaka Jacek Babicz
Podsumowujemy naszą wakacyjną akcję „Witajcie, kochani Turyści”. Imamy dobre wieści - przyjezdni znacznie częściej chwalili nasze miasto, niż je krytykowali.

Odwiedzający Lublin narzekali często, że Stare Miasto jest zaniedbane, a kamienice niewyremontowane. - Prace renowacyjne prowadzimy na tyle, na ile pozwalają nam środki. Obecnie remontujemy budynek przy ul. Grodzkiej 36 a, przygotowujemy się do prac m.in. na Złotej 5 - tłumaczy Krzysztof Krzyżanowski, prezes Kamienic Miasta.

- Rzeczywiście, ani w tym roku, ani w ubiegłym nie realizowaliśmy ogólnopolskiej kampanii wizerunkowej miasta - przyznaje w odpowiedzi na zarzut braku promocji Krzysztof Komorski, z-ca dyr. Wydziału Strategii i Obsługi Inwestora, nadzorujący miejski marketing. - To naturalna kolej rzeczy. Po kilku dużych kampaniach wizerunkowych z poprzednich lat, mających na celu budowanie marki Lublina, chcemy zacząć eksponować tożsamość gospodarczą miasta na potrzeby pozyskiwania inwestorów. Planujemy także skupić się na promocji produktowej, czyli reklamowaniu konkretnych wydarzeń, imprez lub obiektów turystycznych. Np. w tym roku była to kampania ogólnopolska promująca Carnaval Sztuk–Mistrzów. W przyszłym planujemy więcej takich działań - dodaje.

W tym roku na działania marketingowe z miejskiego budżetu przeznaczono 2,2 mln zł. W 2011 było to 2,6 mln zł, a w 2010 r. - 3,6 mln zł. - To pieniądze, które przeznaczamy nie tyl-ko na promocje, ale też m.in. na wydawnictwa, udział miasta w imprezach masowych. Z tej puli wygospodarowane zostały w tym roku pieniądze na obecność naszego miasta w serialu TVP pt. „Wszystko przed nami”. Mamy gwarancję, że scenariusz odcinków będzie się wpisywał w strategię marki Lublin. To flagowy produkt TVP tej jesieni, dotrzemy do milionów Polaków - tłumaczy Komorski.

Na efekty jeszcze poczekamy, ale już teraz liczba turystów w Lublinie, choć powoli, ale rośnie. Tak przynajmniej wynika z danych Urzędu Statystycznego w Lublinie, który sprawdził, że w 2010 r. na 1 tys. mieszkańców miasta przypadało 538 udzielonych przyjezdnym noclegów. W 2011 r. ta liczba urosła do 568.

Nieznacznie wzrasta też sprzedaż biletów w muzeach. W przypadku Muzeum Lubelskiego w lipcu br. kupiło je 19 700 osób, czyli o prawie tysiąc więcej niż rok wcześniej.

Pytaliśmy podróżnych, co im się w Lublinie podoba, a co woleliby zmienić.

PLUSY
* Widzieliśmy tylko część Starego Miasta, ale bardzo nam się podoba, szczególnie urokliwe kamieniczki. Często jeździmy po Polsce, odwiedzamy różne zakątki, więc widzimy różnice. Wojciech i Ewa Jamróz z Ustronia

* Stare Miasto jest odizolowane od centrum, dlatego można tutaj odpocząć i się wyciszyć. Audra Adamovićiene z Litwy

* Waszą ulicę Grodzką można porównać do naszej ulicy Długiej. Chodzi nie o jej wygląd, tylko o klimat.Paula i Grażyna Panasiuk z Gdańska

* Rodzice mówią, że Lublin jest mały, ale przytulny, dlatego nie obawiają się zostawić mnie tutaj na studia. Anna Iwan z Poznania

* Lublin nie był naszym miastem docelowym, ale wracamy z Krakowa i musieliśmy się gdzieś zatrzymać. Do wyboru mieliśmy też Sandomierz. Wygrał Lublin.
Agnieszka i Tomasz Łascy z Białegostoku

* Miasto zmieniło się na lepsze. Macie dużo lepsze drogi, świetnie zaopatrzone sklepy i ogródki piwne pełne ludzi. Barbara i Zbigniew Grochowscy przyjechali z USA, gdzie mieszkają od 40 lat

* Lublin ma świetną informację turystyczną. Dostaliśmy mapkę, dowiedzieliśmy się, gdzie warto pójść, co zwiedzić, a co jest akurat remontowane. Justyna i Waldemar Zakrzewscy z Gdańska

* Do Lublina przyciągnął mnie Carnaval Sztuk-Mistrzów. Zaletą są mili ludzie, których tu spotykam. Dzięki nim czuję się dobrze i bezpiecznie. Stefanie Jazber z Niemiec

* Trasa podziemna, Zamek Lubelski, archi-katedra, Ośrodek Brama Grodzka - Teatr NN – o nich dużo w Polsce słychać.
Państwo Cegielscy z Łodzi

MINUSY
* Stare Miasto jest w opłakanym stanie. Jesteśmy bardzo zawiedzeni tym, co zobaczyliśmy. Myśleliśmy, że Lublin to zadbane, urokliwe miejsce. Okazuje się, że ma bardzo duże możliwości, ale na razie niewykorzystane. Może remonty coś zmienią i jak przyjedziemy tu za rok, będzie lepiej. Wojciech i Mariola z Białegostoku

* Lublin, szczególnie w centrum, jest bardzo zatłoczony, dużo tu ludzi i samochodów. Przeszkadza też trochę hałas. Eile Peter z Niemiec, przyjechał do Polski w ramach międzynarodowej wymiany, większość czasu spędzał w Nasutowie

* Deptak bardzo nam się spodobał. Trudno jednak uzyskać informacje dotyczące opłat za miejsca parkingowe. Jolanta, Sebastian, Jasmin i Lena Fadhil z Gorzowa Wielkopolskiego

* Stare Miasto jest ładne, ale niezwykle zaniedbane. Katarzyna Piłat i Janina Świetlicka z Wronek

* Wadą jest odległość dworca PKP od Starego Miasta i dworca PKS. Michał Sołtyńki i Agnieszka Soboń z Kielc, przyjechali do Lublina w drodze do Tomaszowa Lubelskiego

* Niewiele słyszeliśmy o lubelskich zabytkach. Naszym zdaniem, miasto jest zbyt słabo promowane. Stanisław, Halina i Natalia Czornakowie z Wrocławia

* Szkoda, że przy rynku nie ma kantorów wymiany walut, a w restauracjach nie można płacić w euro. Oksana Satinowicz z Mołdawii

* Lublin to ładne miasto, ale obcokrajowiec może mieć problem z porozumiewaniem się, bo lublinianie słabo znają języki obce. Kara Spoonhour z USA, pracuje w Polsce jako native speaker

Ile wydają na promocję inne miasta
– Prawie 6 mln zł przeznaczy miasto w tym roku na promocję – informuje Urszula Mirończuk, rzecznik prasowy prezydenta Białegostoku. Rzeszów w swoim budżecie na 2012 r. przeznaczy na promocję jednostek samorządu terytorialnego prawie 5,7 mln zł, a Kraków – ponad 5,2 mln zł. Pieniądze te pójdą m.in. na organizację imprez kulturalnych oraz udział w targach i konferencjach.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Materiał oryginalny: Podsumowujemy akcję "Turyści o Lublinie". Plusy i minusy miasta według przyjezdnych - Lublin Nasze Miasto

Wróć na lublin.naszemiasto.pl Nasze Miasto