Wyremontowano tory, obiekty inżynieryjne i przejazdy. Nowe perony powstały w Kraśniku, Krężnicy Jarej, Majdanie, Niedrzwicy Kościelnej, Leśniczówce, Wilkołazie Wsi i Pułankowicach. Są one wyposażone w ławki, wiaty, oświetlenie i informacje pasażerską. Dodatkowo obiekty są wyższe, co znacznie ułatwi wsiadanie i wysiadanie z pociągu również osobom o ograniczonej możliwości poruszania się.
- Jestem zachwycony, że wreszcie do Kraśnika przybyła cywilizacja kolejowa – podsumował na spotkaniu wiceminister Jarosław Stawiarski.
- To jest bardzo ważna linia o znaczeniu krajowym chociażby w transporcie towarowym - dodawał
Arnold Bresh.
Modernizacja tego odcinka jest częścią dużego projektu elektryfikacji głównej linii kolejowej na stu kilometrowej trasie łączącej Lubelszczyznę i Podkarpacie. Inwestycja za 367 mln zł ma zakończyć się w 2019 roku.
- Chcemy aby Polska kolej się rozwijała, chcemy w nią inwestować – mówił Andrzej Bittel wiceminister infrastruktury i podkreślił również znaczenie tej inwestycji dla ochrony środowiska - Kolej jest środkiem transportu ekologicznego, który pozwoli nam wszystkim żyć w czystszym powietrzu.
Dla pasażera oznacza to zwiększenie poziomu bezpieczeństwa, wygody i szybsze przejazdy.
- Oczekiwanym efektem prac będą krótsze o ok 20 min. podróże na trasie Lublin-Stalowa Wola oraz Lublin-Rzeszów – powiedział Przemysław Czarnek, wojewoda lubelski.
- Po zakończeniu wszystkich prac i elektryfikacji pociągi pojadą z prędkością do 120 km/h – dodaje Arnold Bresch.
Kolejny etap prac to modernizacja linii na trasie Kraśnik – Zaklików, na której dodatkowo powstaną dwa przystanki - w Zaklikowie i Charzewicach.
Zobacz wideo z otwarcia przejazdu technicznego na trasie Kraśnik-Lublin:
Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?