Korekta rozkładów jazdy PKP Intercity ma wejść w życie 9 marca i – jak zastrzega spółka – będzie ona dopiero pierwszą z wielu. Tylko w roku 2014 rozkład jazdy zmieni się aż 6 razy: - Korekta rozkładu jazdy wynika z potrzeby dostosowania tras, terminów i godzin kursowania pociągów do prowadzonych modernizacji i prac torowych – czytamy w komunikacie PKP.
Najważniejsze zmiany jakie dotkną nasze województwo to skrócenie trasy pociągu TLK „Wysocki” relacji Lublin - Częstochowa - Lublin , który będzie kursował w skróconej relacji Lublin -Warszawa Wschodnia – Lublin. Powód? Niska frekwencja.
Takie same motywy kierują spółką w przypadku cięć na trasie zamojskiego pociągu Hetmana, który do tej pory jeździł z Hetmańskiego Grodu do Poznania. I o ile cel podróży pozostanie niezmieniony, to pociąg ruszać będzie dopiero z Rzeszowa:
- Przeciętnie na odcinku Rzeszów - Zamość z pociągu korzystało tylko ok. 20-30 pasażerów – uzasadnia Beata Czemerajda z biura prasowego PKP Intercity.
Rok 2011: Zobacz jak zamościanie witali pociąg Hetman
Frekwencja okazała się kluczowym czynnikiem choć pod koniec 2011 roku, spółka zapewniała, że nie jest ona najważniejsza w przypadku połączeń TLK, bo pociągi spełniają warunek „służby publicznej”. Najwyraźniej przestały.
Na pocieszenie PKP Intercity zapowiada uruchomienie autobusowej komunikacji zastępczej do i z Zamościa skomunikowanej bezpośrednio ze skróconym do Rzeszowa pociągiem. Takie rozwiązanie nie zadowala jednak władz Zamościa. Prezydent Marcin Zamoyski napisał już pismo do spółki apelując o nie skracanie trasy Hetmana: - Głównym argumentem jest fakt, że Zamość stanowi centrum turystyczne. To połączenie jest nam potrzebne – mówi Paweł Czechalski z Biura Promocji Urzędu Miasta i dodaje: - Gdy prezydent interweniował w 2010 roku o przywrócenie Hetmana, udało się. Teraz mamy nadzieję na podobny scenariusz.
O Hetmana martwi się też poseł Sławomir Zawiślak. Ten interweniował w sprawie pociągu już w styczniu kierując swój sprzeciw m.in. do prezesa PKP Intercity oraz zapytanie poselskie minister Elżbiety Bieńkowskiej
Z kolei członkowie Grupy Obrony Kolei na Zamojszczyźnie wystosowali list otwarty do europosła Arkadiusza Bratkowskiego i do posła Mariusza Grada.
Przypominamy, że pociąg Hetman kursuje od 2011 roku, gdy połączenie przywrócono po dwóch latach nieobecności w reakcji na liczne protesty mieszkańców miasta, władz samorządowych i parlamentarzystów. Czy historia się powtórzy?
21 kwietnia II tura wyborów. Ciekawe pojedynki
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?