W czwartek prototyp nowego lubelskiego autobusu został zaprezentowany w hali firmy Ursus przy ul. Frezerów w Lublinie. - Cztery pakiety bateryjne pozwalają na przejechanie 100 kilometrów na jednym ładowaniu, które w zajezdni będzie trwało sześć, siedem godzin. Badaliśmy możliwości autobusu przy maksymalnym obciążeniu wynoszącym około 75 osób w środku - wyjaśnia dr Marek Zmarz ze spółki Ursus.
I zaznacza: - Przy produkcji tego autobusu współpracowaliśmy z naukowcami Politechniki Lubelskiej.
Możliwe będzie także szybkie podładowanie baterii na jednym z wybranych przystanków Lublina. Autobus zostanie wówczas podłączony do sieci trolejbusowej na kwadrans. Po tej operacji będzie mógł przejechać jakieś trzy, cztery kursy. Baterie są umieszczone na poziomie podwozia niskopodłogowego pojazdu. Do końca listopada ma być zamontowane wyposażenie autobusu m.in. siedzenia i klimatyzacja.
Szacowany koszt budowy pierwszego autobusu elektrycznego to około 2 miliony złotych. Przedstawiciele Ursusa zastrzegają jednak, że ostateczna cena w seryjnej produkcji może być inna.
Autobus elektryczny ma wyjechać na ulice Lublina w grudniu, będzie obsługiwał jedną z obleganych linii, kursujących przez Śródmieście. Pod uwagę jest brana linia nr 31.
Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?