- Obecnie trwają odbiory inwestycji, konieczne są tylko drobne poprawki. Zajezdnia jest zbudowana w innej technologii niż obecna, która powstała na przełomie lat 50. i 60. XX wieku - podkreśla Andrzej Satke, dyrektor ds. eksploatacji Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego w Lublinie.
Nie podaje jednak dokładnego terminu przeprowadzki zajezdni z al. Kraśnickiej na ul. Grygowej.
- Na pewno stanie się to jeszcze w tym roku - zapowiada Satke. - Czekamy na wybudowanie fragmentu trakcji w rejonie ulicy Pancerniaków.
Liczący około 150 metrów fragment trakcji trolejbusowej ma umożliwić dojazd do nowej zajezdni MPK. Na razie odbyło się otwarcie ofert, realizacją inwestycji są zainteresowane dwie firmy.
W nowej zajezdni będą trzy ciągi stanowisk naprawczych, myjnia dla trolejbusów i hala diagnostyczna. Lepsze zaplecze socjalne mają mieć także kierowcy i inni pracownicy MPK Lublin. - W połowie czerwca będziemy mieli w taborze 110 trolejbusów - dodaje Andrzej Satke. Kolejną nowością jest powstanie minizajezdni z placem postojowym przy ul. Stefczyka.
- Na Czechowie będą parkować autobusy, które rozpoczynają kursy z tej części miasta. Dzięki temu zaoszczędzimy na dojazdowych kilometrach, za które nie dostajemy pieniędzy - wyjaśnia Andrzej Satke.
Do końca roku przy alei Kraśnickiej pozostaną biura Zarządu Transportu Miejskiego. Na razie nie wiadomo, kiedy i gdzie się przeniosą. Możliwe, że dzierżawa będzie przedłużona. Ratusz sprzedał zajezdnię Helenów lubelskiej spółce Centrum Zana Holding. W tym miejscu ma powstać wielki kompleks biurowo-handlowo-mieszkalny.
Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?