Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Jak się jeździ po Lublinie: W korkach stoimy nie tylko w centrum

DUN
Jak się jeździ po Lublinie: W korkach stoimy nie tylko w centrum
Jak się jeździ po Lublinie: W korkach stoimy nie tylko w centrum archiwum
Tendencja wyprowadzania się lublinian poza miasto powiększa ruch na wylotówkach. W Lublinie najgorzej jest na Nałęczowskiej i Willowej.

W godzinach szczytu zapchane są nie tylko ulice śródmieścia. Serwis Korkowo.pl zbadał też, jak szybko kierowcy mogą się przemieszczać po obrzeżach polskich miast (10-15 km od centrum). Lublin, ex aequo z kilkoma innymi, uplasował się na szóstej pozycji ze średnią prędkością 52 km na godzinę.

- "Wylotówki" z Lublina są coraz bardziej zatłoczone - przyznaje Zbigniew Kiciński, prezes korporacji taksówkarskiej "Czwórki". Przyczyna to nie tylko rozrastanie się Lublina i powstawanie na peryferiach dużych osiedli bloków. Powodem jest oczywiście także wyprowadzanie się lublinian poza miasto, do okolicznych gmin.

Efekty obu zjawisk najbardziej widać na ul. Willowej, którą do pracy, szkoły i z powrotem jeżdżą mieszkańcy osiedla Botanik, domków w okolicach ul. Zbożowej ale też w Natalinie czy Snopkowie. - W godzinach szczytu przejazd tą ulicą to horror - mówi Kiciński.

Sytuację dodatkowo pogorszyły prace przy przedłużeniu al. Solidarności bo właśnie ul. Willowa stała się alternatywą dla kierowców omijających utrudnienia na al. Warszawskiej.

Kolejna na niechlubnej liście kierowców jest ul. Nałęczowska. - Zwłaszcza skręt w lewo w al. Kraśnicką to problem - tłumaczy Kiciński.

Coraz więcej samochodów jest na Wojciechowskiej i Osmolickiej. - Problem jest też na ul. Lubelskiej (przedłużenie ul. Choiny - red.) prowadzącej do Jakubowic Konińskich. Jest wąziutka i potwornie zniszczona, co znacząco spowalnia ruch - mówi Adam Marciniak, który codziennie jeździ tą trasą.

Sytuację kierowców mogłyby uzdrowić modernizacje i przebudowy dróg. - Dobrze, że remontowana jest ul. Głuska. Dużo zmieni także budowa ul. Zelwerowicza (połączy ul. Poligonową i ul. Choiny-red.) - ocenia Zbigniew Kiciński. - Najbardziej potrzebna jest jednak przebudowa skrzyżowania Solidarności - Sikorskiego - Ducha - podkreśla.

Tej ostatniej szybko się nie doczekamy. Sprawa utknęła odkąd z finansowania inwestycji wycofało się Echo Investment. Miasto zapowiada, że postara się o pieniądze na projekt ze środków unijnych.

W planach jest m.in. wydłużenie dwupasmowej ul. Choiny do ul. Pienińskiej. Kierowcom jeżdżącym od Konopnicy życie ma ułatwić ustawienie świateł na skrzyżowaniu al. Kraśnickiej z drogą do Opola Lubelskiego.

od 12 lat
Wideo

Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na lublin.naszemiasto.pl Nasze Miasto