Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Ciężarówki nas rozjadą - skarżą się mieszkańcy Felina

Artur Jurkowski
Panattoni Park Lublin stanie na 17-hektarowej działce. Deweloper zapłacił za nią 22,3 mln zł
Panattoni Park Lublin stanie na 17-hektarowej działce. Deweloper zapłacił za nią 22,3 mln zł Anna Kurkiewicz
Mieszkańcy Felina boją się, że ciężarówki obsługujące budowane na Majdanku centrum magazynowe, całkowicie zatarasują wyjazd z Felina.

- Proszę sobie wyobrazić dodatkowych 300 ciężarówek, a do tego inne samochody dostawcze, które codziennie będą przejeżdżały Drogą Męczenników Majdanka i ul. Doświadczalną. Mieszkańcy Felina nie wyjadą z osiedli. Będą stali w korkach nie po kilkanaście minut, ale ten czas sięgnie godzin - przekonuje Eugeniusz Bielak, radny PiS.

Takie emocje wywołuje nowe centrum magazynowe firmy Panattoni, powstające przy Drodze Męczenników Majdanka. A dokładniej, organizacja dojazdów do nowych magazynów. Trasę zaplanowano przez Drogę Męczenników Majdanka oraz ul. Doświadczalną.

To nie podoba się mieszkańcom Felina. A radny Bielak w złożonej właśnie interpelacji do prezydenta Lublina pyta, kto wydał na to zgodę. I ostrzega: - Jeśli nie będzie zmiany postawy ratusza, to będą protesty. I zaczniemy zbierać podpisy za referendum w sprawie odwołania prezydenta Krzysztofa Żuka - stwierdził Bielak.

Panattoni Development Company już rozpoczął budowę wielkiego centrum magazynowego przy Drodze Męczenników Majdanka. Mają tam stanąć trzy hale. Łącznie pod dachem ma być 72 tys. metrów kwadratowych powierzchni przeznaczonych dla różnych branż.

I są już pierwsi chętni do ich wynajęcia. Firma Spiżarnia chce wykorzystać magazyny z chłodniami i biura o powierzchni 7,2 tys. mkw. - Rozwiązania komunikacyjne dla działek położonych w kwartale: al. Witosa - ul. Doświadczalna - Droga Męczenników Majdanka - ul. Dekutowskiego wyznacza miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego. Planując dojazd do swojej inwestycji inwestor miał obowiązek zastosować się do przyjętych w tym dokumencie zapisów. I to zrobił - przekonuje Karol Kieliszek z biura prasowego ratusza.

- To nieprzemyślane, fatalne rozwiązanie - komentuje jednak Eugeniusz Bielak.

Zdaniem radnego PiS, m.in. ul. Doświadczalna nie jest przystosowana do obsługi takiej liczby ciężarówek. - Jezdnia się rozpadnie - uważa Bielak.

- Ul. Doświadczalna to nie ta sama droga, którą była jeszcze trzy lata temu. Jej klasa, rozwiązania techniczne i kategoria są przystosowane do przyjęcia takiego natężenia ruchu, a także tonażu - tłumaczy Kieliszek.

Niewykluczone, że ratusz jednak ugnie się i dostosuje do oczekiwań mieszkańców.

- Mamy alternatywny pomysł na wjazd i wyjazd na teren centrum Panattoni. Dla nas to bardzo ważna inwestycja, bo może tam powstać docelowo nawet kilka tysięcy miejsc pracy - informuje Beata Krzyżanowska, rzeczniczka prezydenta Lublina.

Ratusz nie zdradza szczegółów nowego rozwiązania drogowego. - Będziemy w stanie je przybliżyć dopiero po rozmowach z inwestorem - ucina Kieliszek.

Radny Bielak ma już gotowy plan. - Na początek wyjazd należy wyznaczyć przez ul. Dekutowskiego. Docelowo jednak trzeba wybudować nowy wiadukt nad al. Witosa do obsługi pojazdów wyjeżdżających z kompleksu Panattoni oraz innych zakładów działających na terenie podstrefy ekonomicznej - wskazuje Bielak.

od 12 lat
Wideo

Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na lublin.naszemiasto.pl Nasze Miasto