Certyfikat Google czeka na ciebie. Otworzy ci niejedne drzwi w karierze

Platforma www.internetowerewolucje.pl to miejsce, gdzie dowiesz się, jak wykorzystać potencjał internetu do podbicia rynku pracy. Dodatkowo we współpracy z najlepszymi uczelniami w Polsce Google organizuje serię warsztatów z marketingu online dla studentów.

Warsztaty w ramach programu edukacyjnego Google prowadzone są na uczelniach w całej Polsce. Za nami dwie edycje – jesienią ubiegłego roku oraz w mijające wakacje tysiące studentów miały okazję spotkać się z ekspertami i dowiedzieć się, jak wykorzystać internet do udanego startu kariery zawodowej.

Dlaczego nie ty?

Organizatorzy chcą objąć programem jak największą liczbę studentów z całej Polski. Wielu dotychczasowym uczestnikom udało się zdobyć staż i rozwinąć swoją karierę. Tak jak Ani Pietrusze z Wrocławia. – Przeglądałam Facebooka i w którymś momencie zauważyłam, że jeden z moich znajomych polubił posta, udostępnianego zresztą przez moją uczelnię. Uznałam, że to może być okazja – skoro Google to robi, to muszą to być fajne warsztaty – wspomina moment, w którym dowiedziała się o warsztatach. W zgłoszeniu, w którym trzeba było przekonać organizatorów, że uczestnictwo w kursie należy się właśnie tobie, Ania posłużyła się małym fortelem. –Stwierdziłam, że trudno będzie mi zmieścić się w wyznaczonym limicie słów, więc na moim blogu zrobiłam specjalną podstronę, do której link zamieściłam w zgłoszeniu – opowiada.

Z kolei Alek Foit z Katowic o warsztatach dowiedział się od swojego promotora. – Był współorganizatorem Internetowych Rewolucji na mojej uczelni. Zachęcał do wzięcia udziału na grupach facebookowych i na swojej stronie – mówi Alek, zdradzając, że do zapisania się na warsztaty zachęciło go to, że obejmowały wiele tematów. – Prelegenci mogli przekazać nam naprawdę duży zasób wiedzy – wyjaśnia. Alek przekonuje, że warsztaty były dla niego bardzo inspirujące. – Była tam prezentowana specjalistyczna wiedza, którą faktycznie można zastosować i zarabiać na tym pieniądze, a nie – jak na wielu szkoleniach – same podstawy. Mogłem porozmawiać z prowadzącymi np. o tworzeniu kampanii AdWords dla klienta i dostałem bardzo konkretne odpowiedzi – zaznacza.

– Przekonało mnie to, że warsztaty prowadzili ludzie związani z Google, to, że były darmowe, oraz że odbywały się na mojej uczelni – podkreśla Ania.

czego się nauczysz?

Wspólnym celem organizatorów i uczelni jest podnoszenie kompetencji cyfrowych studentów. Od pracowników Google oraz ekspertów marketingu online z agencji partnerskich dowiecie się, jak zadbać o obecność firmy w internecie, wykorzystać potencjał sieci i udoskonalić kampanie reklamowe w wyszukiwarkach. Poznacie siłę analityki, która dzięki szczegółowym danym pozwoli zmierzyć sukces online czy określić potencjał zagranicznych rynków, a także posłuchacie, jak wykorzystać zalety urządzeń przenośnych i sprawnie rozpocząć przygodę z e-commerce. –Jeśli Google ma mnie uczyć marketingu internetowego – to ja się na to piszę, i to w ciemno –mówi Patryk Zieliński z Poznania, który w warsztatach wziął udział jesienią zeszłego roku. –Odbywały się one w auli Wydziału Fizyki, chyba największej na mojej uczelni. Było kilkaset osób, frekwencja praktycznie stuprocentowa – opowiada Patryk, przekonując, że dzięki temu, że egzamin – po zdaniu którego otrzymywało się certyfikat – był przeprowadzany drugiego dnia, to frekwencja była nie tylko wysoka, ale też równa. – Było o co walczyć – z jednej strony, certyfikat Google, z drugiej –możliwość odbycia stażu, a poza tym oczywiście mnóstwo przydatnej wiedzy – wspomina.

– Wszystko, czego dowiedzieliśmy się pierwszego dnia, było nazajutrz na teście. Także notatki się przydały. Egzamin teoretyczny zdawaliśmy na swoich komputerach czy telefonach, w ciągu kilkudziesięciu minut odpowiadaliśmy na 30 pytań. Egzamin praktyczny to konkretne zadanie – weryfikowaliśmy witrynę prawdziwej firmy pod kątem UX, czyli user expe-rience. W oparciu o poznane narzędzia robiliśmy swego rodzaju audyt i nakreślaliśmy dla niej strategię marketingową. Kampanię odświeżenia wizerunku, detali strony – wylicza Patryk.

co zyskasz?

– Umiejętności i wiedzę, którą do tej pory trzeba było zdobywać bocznymi kanałami – odpowiada Ania na pytanie postawione wyżej. –Na koniec kursu dostaliśmy spis wszystkich aplikacji, wtyczek itp., które pomagają analizować strony, poprawiać SEO [ang. search engine optimalization, czyli optymalizacja dla wyszukiwarek internetowych, zwana też pozycjonowaniem –red.]. To przydaje mi się do dzisiaj – mówi Ania. Wiadomo też, że certyfikat Google świetnie wygląda na rynku pracy. Tak było w jej przypadku. – Warsztat pozwolił mi na znalezienie pracy – i to dokładnie takiej, jaka mi odpowiada. Do czerwca byłam asystentką ds. marketingu internetowego w agencji, teraz będę tam zatrudniona jako grafik – dzięki warsztatom trafiłam więc na idealną ścieżkę – przekonuje Ania.

Na praktyczne korzyści kursu wskazuje także Patryk. – Niektórych prezentowanych tam narzędzi Google nie znałem albo nie korzystałem z nich w sposób taki, jaki pokazano. Nowością był dla mnie cały blok poświęcony mobile’owi, test zgodności z urządzeniami mobilnymi to trend, który będzie tylko rósł. Liczba narzędzi, które były tam omawiane, to wielki plus tych warsztatów –zaznacza. Jemu też udało się wykorzystać zdobytą wiedzę w praktyce. –Od razu po uzyskaniu certyfikatu
odezwała się do mnie firma, w której można było wygrać staż. Dostałem się i do teraz dla niej pracuję – zdradza. – Akurat pracowałem już w marketingu, ale szukałem innej posady, więc uznałem, że to coś jak najbardziej dla mnie. Po wysłaniu zgłoszenia zostałem zaproszony na warsztaty, wziąłem dwa dni wolnego w pracy – na pewno było warto – przekonuje Patryk.

– Moim zdaniem większe znaczenie od certyfikatu ma zdobyta wiedza – uważa Alek. Tworzenie i prowadzenie kampanii AdWords i prezentacja specjalistycznej wiedzy w przystępnej formie to według niego główne korzyści z warsztatów. – Można popisać się tym na rozmowie kwalifikacyjnej i wykorzystać w przyszłej pracy – mówi Alek.

Kursy live i online

a W ramach programu edukacyjnego Internetowe Rewolucje Google udostępnia studentom kursy online. Wystarczy zarejestrować się na stronie: g.co/InternetoweRewolucjeDlaStudenta.

Na zakończenie warsztatów uczestnicy mają możliwość zdobycia certyfikatu sygnowanego przez Google i IAB Europe.

a Zapraszamy na warsztaty Internetowych Rewolucji. Najbliższe spotkania odbędą się w październiku.

a Więcej informacji o warsztatach oraz rejestracja dostępne pod adresem: events.withgoogle.com/internetowe-rewolucje-dla-studentow/

Nowa edycja
Kolejna edycja Internetowych Rewolucji dla studentów rusza już w październiku!

Partnerem cyklu jest Google, organizator programu edukacyjnego Internetowe Rewolucje

Tomasz Nowak

Więcej na temat:

Komentarze

Liczba znaków do wpisania:  4000/4000

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Jeśli uważasz, że któryś z komentarzy łamie regulamin, to wyślij nam link do tego artykułu na pomoc@naszemiasto.pl

Wybrane dla Ciebie

Powiązane

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, wyłącz Adblock na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3